Är du speciallärare och/eller specialpedagog med specialisering mot matematikutveckling? Vi söker dig med erfarenhet och och särskilt intresse för att arbete med elever inom npf.
Silverdalsskolan är den sista trädgårdsstaden belägen i södra Sollentuna med närhet till grönområden, sport- och friluftsliv. Till skolan tar du dig enkelt och smidigt med pendeltåg, buss eller andra transportmedel och du parkerar utan kostnad precis vid skolan.
Silverdalskolan har ungefär 400 elever fördelade på åk F-9 och en kommungemensam särskild undervisningsgrupp för elever inom autismspektrat. Vi är certifierade enligt Olweus preventionsprogram mot mobbning och arbetar med systematik för lärande, trygghet och delaktighet.
I Sollentuna och på Silverdalsskolan lär vi av varandra genom att ge utrymme för reflektion och vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter. Tillsammans tar vi ansvar för varje elevs skolresa med utgångspunkt i skolans utvecklingsområden som finns definierade i skolans kvalitetsarbete - Hållbarhet, Tillgänglighet och Digitalisering.
Vi erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter och kompetensutveckling av hög kvalitet. Vi har höga förväntningar på både elever och medarbetare och erbjuder ett utvecklande arbete tillsammans med engagerade kollegor och elever.
Tjänsten kan omfatta 80% - 100% och är en tillsvidareanställning.
Vi arbetar i team där kollegialt lärande är en naturlig del för vår personal för att kunna ge våra elever bästa möjliga undervisning. Alla ska känna sig trygga och alla ska samverka för att skapa de bästa förutsättningar till utveckling för varje elev.
På skolan finns ett engagerat elevhälsoteam som arbetar verksamhetsnära, tvärprofessionellt och i ett nära samarbete med pedagoger. Som speciallärare / specialpedagog ingår du i det teamet. Elevhälsan består av en skolsköterska, skolpsykolog, skolkurator, studie- och yrkesvägledare, specialpedagog och ytterligare 4 speciallärare / specialpedagoger.
Vill du vara med och driva ett av de viktigaste uppdragen som finns?
Arbetsuppgifter
Vi söker en legitimerad speciallärare / specialpedagog med lång erfarenhet av NPF, och specialisering inom matematikutveckling, som ska berika vårt pedagogiska team. Som speciallärare / specialpedagog kommer du att arbeta nära våra elever med olika behov. Du ansvarar för att eleverna utmanas till optimalt lärande utifrån sina individuella förutsättningar.
Du planerar, genomför och följer upp arbetet i nära samarbete med dina kollegor och skolledningen. Dina arbetsuppgifter är att tillsammans med oss kollegor, stödja elever att utvecklas, direkt i arbete med eleven och genom att stödja lärare. Arbete med särskilt stöd och delaktighet i skolans pedagogiska utvecklingsarbete är också̊ viktiga uppdrag i tjänsten. Arbetet som speciallärare / specialpedagog hos oss innebär, tillsammans med övriga medarbetare i det specialpedagogiska teamet, ett gemensamt ansvar för utvecklandet av det specialpedagogiska stödet på̊ skolan. Uppdraget kräver stor självständighet gällande planering, schemaläggning och genomförande.
I ditt uppdrag som speciallärare ingår bland annat att:
• planera och genomföra stöd till elever
• stödja lärare och mentorer för att möjliggöra lärmiljöer som är främjande och förebyggande
• kartlägga, utreda och dokumentera behov av särskilt stöd
• samarbeta i det specialpedagogiska arbetslaget samt tillsammans med arbetslagen för de olika årskurserna och arbeta i vårt elevhälsoteam
• regelbundet kommunicera med elevers vårdnadshavare för att upprätthålla en öppen och transparent dialog.
Kvalifikationer
Som speciallärare / specialpedagog ser vi att du är initiativtagande och stabil, är tydlig och strukturerad samt kvalitetsmedveten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och nedan kompetenser:
• du är en legitimerad speciallärare / specialpedagog med lång erfarenhet inom matematikutveckling mot elever i mellanstadiet och på högstadiet
• du ska ha djup förståelse för olika inlärningsstilar och förmåga att differentiera undervisningen för att möta individuella behov
• du ska ha ett lågaffektivt bemötande med passion för att stödja elever med olika utmaningar genom att skapa en inkluderande lärmiljö̈
• du ska ha en god samarbetsförmåga och är en kvalificerad samtalspartner för elever, vårdnadshavare och kollegor
• du tycker om att arbeta i team, samtidigt som du kan planera och arbeta självständigt
• du ska kunna använda digitala verktyg för elevernas lärande.
Meriterande är kunskap om särbegåvade elevers lärande.
Vi erbjuder
Hos oss kommer du att erbjudas ett stimulerande arbete tillsammans med engagerade elever och pedagoger. Alla elever har egen iPad.
Sollentuna kommun har många förmåner att erbjuda.
Vi ser fram emot din ansökan innehållande CV och personliga brev. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, om erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Försäljare från annonssajter och förmedlingar undanbedes i denna rekrytering.
Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.
Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!
Anställningsform |
Tillsvidareanställning |
Anställningens omfattning |
Heltid/Deltid |
Tillträde |
7 januari eller enligt överenskommelse |
Löneform |
Månadslön |
Antal lediga befattningar |
1 |
Sysselsättningsgrad |
80-100% |
Ort |
Sollentuna |
Län |
Stockholms län |
Land |
Sverige |
Referensnummer |
2024/333 |
Kontakt |
Anna-Lena Bresell, 073-9151650 |
Sista ansökningsdag |
2024-09-29 |
Vi söker nu en modersmålslärare i Somaliska. Tjänsten är på 2 tim/vecka tisdagar kl. 16.10-18.00 under läsåret 24/25.
Sollentuna kommun,
Sollentuna,
Vi söker dig med erfarenhet och och särskilt intresse för att arbete med elever inom npf.
Sollentuna kommun,
Sollentuna,
Vi söker en legitimerad lärare i spanska för ett längre vikariat.
Sollentuna kommun,
Sollentuna,
Nu söker vi dig som vill vara med och driva vår fina verksamhet för de elever som har störst behov av stöd.
Sollentuna kommun,
Sollentuna,
Rösjöskolan söker nu en utbildad grundlärare till ett vikariat på mellanstadiet i ämnena engelska, svenska och SO.
Sollentuna kommun,
Sollentuna,
Häggvik-Skälbyskolan söker nu en legitimerad lärare/förstelärare inom ämnena matematik och NO, teknik i årskurs 7-9.
Sollentuna kommun,
Sollentuna,
Vi söker dig med erfarenhet och och särskilt intresse för att arbete med elever inom npf.
Sollentuna kommun,
Sollentuna,
Nu har du möjlighet att få en spännande tjänst på Bjälbotullskolan i Skänninge!
Mjölby kommun,
Mjölby,
Noblaskolan består av 14 för- och grundskolor som arbetar enligt devisen att elever som utmanas når längre.
Noblaskolan,
Boden,
NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation.
NTI Gymnasiet,
Skövde,
Noblaskolan består av 16 för- och grundskolor som arbetar enligt devisen att elever som utmanas når längre.
Noblaskolan,
Kävlinge,
LBS Kreativa gymnasiet är en stabil verksamhet som funnits i 30 år.
LBS Kreativa Gymnasiet,
Halmstad,
NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation.
NTI Gymnasiet,
Sollentuna,
Som specialpedagog blir du en del av elevhälsoteamet (EHT) tillsammans med kurator, skolsköterska...
Thorengruppen,
Upplands Väsby,
Praktiska gymnasiet är ett lärlingsgymnasium där det studerar 430 elever och vi är 40 medarbetare.
Praktiska Gymnasiet,
Linköping,
I Ludvika är barn och ungdomar viktiga!
Ludvika kommun,
Ludvika,